Je bent momenteel op de Nederlandse (NL) versie van de site. Andere taal kiezen

Slechthorende bezoekers

Disneyland® Paris biedt diverse services om mensen met een gehoorstoornis van elk magisch moment van hun verblijf te kunnen laten genieten.

Services in Disney Parken

Ga bij aankomst in de Disney® Parken met je begeleider(s), waarvan er één een gezonde volwassene moet zijn van minimaal 18 jaar, naar Donald Desk, City Hall of Studio Services.

Om in aanmerking te komen voor een Priority Card moet je een invalidenkaart of medische verklaring kunnen voorleggen (Meer informatie hierover vind je op de Toegankelijkheidsgidsen voor de Disney® Parken).

Ringleidingen
De Disney Park-informatiepunten en sommige attracties van Walt Disney Studios® Park, zijn voorzien van ringleidingen. De attracties zijn: CinéMagique, Animagique®Disney Junior Live on Stage!, Stitch Live! en The Twilight Zone Tower of Terror™.

Een Cast Member zal je laten zien waar je ze bij de attractie kunt vinden. Bij alle andere attracties is het geluid niet van belang om van de attractie te kunnen genieten. Sommige sensatie-attracties kunnen duizeligheid, hoogtevrees of evenwichtsverlies veroorzaken.

Zie onze Toegankelijkheidsgids in de Disney® Parken voor meer informatie.

Toegang tot de attracties

Disneyland Paris heeft twee speciale toegangskaarten (de Priority Card en de Easy Access Card) waarmee gasten met een handicap tot bepaalde attracties toegang kunnen krijgen via speciaal aangepaste ingangen. Meer informatie hierover vind je op de Toegankelijkheidsgidsen van de Disney® Parken. De manier waarop de toegankelijkheid is geregeld, verschilt per attractie.
Priority Card: voor gasten met een handicap (die officieel als gehandicapt geregistreerd zijn).
Easy Access Card: voor gasten met een tijdelijke beperking of invaliderende ziekte.
Als de kaarthouder niet in de attractie gaat, moet(en) de begeleider(s) in de gewone wachtrij.

Zie onze Toegankelijkheidsgids in de Disney® Parken voor meer informatie.

Vereiste documenten voor het verkrijgen van een speciale toegangskaart

Priority Card: voor gasten met een handicap (die officieel als gehandicapt geregistreerd zijn).

  • Inwoners van Frankrijk: invaliditeitskaart; voorrangskaart voor gehandicapten; bewijs dat je moeilijk kunt staan; oorlogsinvalidenkaart; Europese gehandicaptenparkeerkaart.
  • Inwoners van andere landen: gehandicaptenkaart; Europese gehandicaptenkaart; officiële documenten uit het land waarin je woont; oorlogsinvalidenkaart; medische verklaring, ondertekend en van een stempel voorzien door de arts, minder dan 3 maanden oud en waarin wordt verklaard dat de betreffende persoon een blijvende beperking heeft.
Easy Access Card: voor gasten met een tijdelijke beperking of invaliderende ziekte en voor zwangere vrouwen.
  • Medische verklaring: originele verklaring in het Frans of Engels, ondertekend en van een stempel voorzien door de arts, minder dan 3 maanden oud en waarin wordt verklaard dat de betreffende persoon zwanger is of een tijdelijke beperking of invaliderende ziekte heeft (bijv. door gipsverband of postoperatieve verschijnselen).

Belangrijke informatie

De speciale toegangskaarten worden verstrekt op basis van de informatie die je ons geeft. Het is belangrijk dat je ons de juiste informatie verstrekt, omdat we op grond daarvan eventuele toegankelijkheidsbeperkingen bepalen met het oog op jouw veiligheid en die van je begeleider(s). Disneyland® Paris kan niet aansprakelijk worden gesteld indien bij aanvraag voor een speciale toegangskaart onjuiste informatie is verstrekt.

Deze kaarten zijn strikt persoonlijk en bij gebruik ervan kan je om legitimatie worden gevraagd. De kaarten blijven eigendom van Disneyland® Paris en kunnen bij misbruik worden ingetrokken. Bij attracties waar je niet ingaat, moet(en) je begeleider(s) in de gewone wachtrij. We kunnen niet garanderen dat je daadwerkelijk voor een kaart in aanmerking komt.

Begeleiders

Niet meer dan 4 personen
Alle begeleiders dienen bij het verstrekken van de kaart aanwezig zijn.

Waaronder ten minste 1 valide volwassene (18 jaar of ouder) die je helpen kan wanneer je:
- een mobiele beperking hebt;
- een visuele beperking hebt;
- een mentale beperking hebt*;
- een autistische of gedragsstoornis hebt*.

*Bij sommige attracties mag één begeleider meerdere gasten met deze beperking begeleiden.

Uit veiligheidsoverwegingen kan in sommige attracties slechts één gast met een handicap per keer mee. Raadpleeg de specifieke informatie bij elke attractie.
Als de kaarthouder niet in de attractie gaat, moet(en) de begeleider(s) in de gewone wachtrij.
Begeleiders dienen hun taken tijdens het bezoek aan de Disney Parken toegewijd uit te voeren. Dat houdt in:

  • opvolgen van de instapinstructies die de Cast Members bij de attracties geven;
  • bij de gehandicapte gast in de attractie blijven;
  • helpen bij over-, in- en uitstappen;
  • helpen bij evacuaties;
  • doorgeven van schriftelijke en mondelinge boodschappen en veiligheidsinstructies van Disneyland® Paris;
  • de door hun begeleide gast(en) indien nodig geruststellen;
  • de door hun begeleide gast(en) helpen bij het kiezen van de meest geschikte attracties.
«TOPTIP» gratis toegangsticket voor de Parken voor één begeleider na overleggen van de juiste documenten (reis en accommodatie niet inbegrepen).

Zwangere vrouwen

Alles wat je als zwangere vrouw moet weten over een bezoek aan Disneyland® Paris.

Toegang tot de attracties voor zwangere vrouwen

Disneyland Paris heet zwangere vrouwen welkom en vergemakkelijkt de toegang tot attracties onder bepaalde voorwaarden.

Ga bij aankomst in de Disney® Parken met je begeleider(s) naar de Donald Desk, City Hall of Studio Services. Daar krijg je van een Cast Member (Disney medewerker) alle informatie over de toegankelijkheidsvoorzieningen in de Parken en, indien nodig, een Easy Access Card. Deze Easy Access Card is geldig voor jou en maximaal vier begeleiders.

Om het jou en je begeleider(s) gemakkelijker te maken, hebben we voor alle attracties in de Disney® Parken een reserveringssysteem opgezet. Toon je Easy Access Card bij de ingang van een attractie aan een Cast Member en je krijgt te horen op welk tijdstip je terug kunt komen. Een volgende reservering kan pas worden gemaakt nadat de eerste is verlopen.

Om in aanmerking te komen voor een Easy Access Card moet je een medische verklaring overleggen.

Zie de voorwaarden op de Toegankelijkheidsgids voor de Disney® Parken.

Shops

Alle winkels in Disneyland® Paris zijn goed toegankelijk. Aarzel niet een Cast Member om hulp of informatie te vragen. Sommige winkels in de Disney Parken en Disney Village® hebben toonbanken voorzien van ringleidingen alsmede aangepaste paskamers.

Restaurants

Om tijd te besparen in restaurants en buffetrestaurants is het verstandig een tafel te reserveren. Bel: +33 1 60 30 40 50 (Internationale beltarieven van toepassing zijn. Kosten kunnen variëren afhankelijk van het netwerk). Hulp nodig? Vraag het een Cast Member. Om je te helpen bij de keuze van een eetgelegenheid, hebben we een handige restaurantgids samengesteld met alle benodigde informatie, met name waar het gaat om voedselallergieën.

Gasten met speciale dieetvoorschriften. (1MB, PDF)

Disney Hotels

Om veiligheidsredenen raden wij je aan bij aankomst in je hotel de receptie op de hoogte te brengen van je gehoorstoornis. Een cast Member (Disneymedewerker) zal je naar je kamer brengen en je rond leiden door het Disney Hotel zodat je de weg kent. Hij of zij zal je alle extra informatie geven die nodig is om je verblijf aangenamer te maken. Kits voor slechthorenden zijn ook verkrijgbaar. Hier kun je om vragen bij het reserveren van je Disney Hotelkamer of bij aankomst bij de receptie.

Aanvullende informatie - Opens a dialog

Services in de Parken

  • Toegankelijkheidsdiensten

Locatie Slechthorende bezoekers

Beginning of tooltip content End of tooltip content
© Disney • Pixar, Alle rechten voorbehouden